Hrajeme Red Dragon


Obecné informace

Obecně by se dalo říct, že vojáci vaší alianci přinášejí to o co se ve světě Reddragonu hraje - pozemky. Nejen že je přinášejí, ale ty vaše brání. Tímto by se jednoduše dala vystihnout funkce vojáků a armády. Základní funkční rozdělení vojáků je obránce a útočník. Některé rasy jsou vyloženě útočné (skřet, nekro) a jiné umožňují obojí (trpové, obři). Pro které rasy se rozhodnete závisí na tom jaký styl hry vyznáváte - zda jste spíše defenzivní aliance, nepřítele nejdříve drtíte magií a zloději nebo vyznáváte spíše útočný styl a od začátku se snažíte brát maximum pozemků. V neposlední řadě hraje roli i jak početnou alianci vlastně sestavujete. U polovičních aliancí bychom jen útočnou rasu nedoporučovali. Vzhledem k malému počtu gubenátů je lepší mít vojáky kteří v případě potřeby zvládnou obojí. 16-kové aliance poskytují samozřejmě větší variabilitu složení, ale i přesto bychom vám doporučil spíše univerzální vojenské rasy. Znemožňujete tak protivníkovi zpočátku zcela přesně určit kdo jakou pozici zastává a tím nemůže zaměřit především své zlodějské aktivity (opíjení armády, drakovraždy), které by mu pomohli zdolat vaši obranu.

Nejdříve je ale třeba si uvědomit, že dobře klikat vojáka není jen o tom na první den nazbrojit maximální sílu, jde taky o to ji udržet v průběhu celé války. Za druhé je třeba si uvědomit, že klikat vojáka je relativně časově náročné a vyžaduje i jisté nadání. Odehrát zloděje je na pár minut a není zde moc co zkazit, pokud to hrajete alespoň na průměrné úrovni. Magie je náročná na čas, ale tuto úlohu zvládne i vcelku nezkušený hráč jelikož jen žřídkakdy řešíte složité situace zničeného gubernátu. Jen odehrávka vojáků vyžaduje nejen nasazení, čas, ale i trochu toho hráčského umu.

    Nejdůležitější věci pro každého vojáka jsou:

    1. tahy: Pokud máte tahy dokážete nazbrojit i s menším množstvím zásob a taky si dokážete dodělat infra, které by vám chybělo.
    2. infradoby: Ty jsou nutné v průběhu války, je třeba s nimi hodně dobře šetřit a pokud je to jen trochu možné tak si je v průběhu války dodělávat (neplatí pro brouky a gnomy).
    3. zásoby: Ty jsou z těchto 3 bodů nejméně důležité, protože je potřebujete pouze na první nazbrojení a po prvním dnu války už si zásoby většinou neužijete, jelikož o ně z naprosté většiny případů příjdete nepřátelskou magií.

     

    Pár malých rad:

  • Útočníci: Vyplatí se mít generála obchodníka a nechávat si pár obchodníku na lepší odehrávku. Mít co nejvíce draků.
  • Obránci: Vyplatí se generál mág (ne vždy, ale záleží na strategii) a v pozdější fázích války nechávat pár mágů a zásob, abyste byli schopni některá z negativních kouzel odstranit ještě před klikáním (pouze pokud máte magické pakty).

 

 

Možnosti zbrojení

Celkově, jak nazbrojit gubernát, je možností mnoho. Ze všeho nejdříve bych ale rád vyloučil jeden způsob nazbrojení jako absolutně hloupý a bezúčelný. Jedná se styl půl voják / půl mág. Sice se nestává často, že někdo této strategické hříčky využije, ale pokaždé když se k ní někdo uchýlí, pochopí, že výsledek nesplnil očekávání. Ve světě, kde svá specializace má své místo, takovýto gubernát není schopen nejen účinně bránit a útočit, ale ani schopnost ubránění se nepřátelské magii není nikterak závratná. Lépe využít plně nazbrojeného mága a toho propaktovat s ostatními mágy pro vyšší obranu a nebo využít služeb čistého vojáka či do vojáka tento gubernát přesunout časem. Dále si pak už rozebereme pouze relevantní možnosti:

  • Čistý elitář - takovéhoto nazbrojení dosáhnete výlučně na počátku války, kdy máte zásoby a netíží vás všechno to pobourané infra. Tento způsob nazbrojení se využívá především pro obranářské účely. Je možno i nazbrojit v první den války za více tahů a v druhý a eventuelně i další den války jen sedět na zadku a sledovat všechno to dění kolem. Toto nazbrojení se vyplatí především u čistě obranářské rasy. Nejvhodnější k tomuto účelu jsou Elfové, kteří navíc mají z ohnivých dešťů a dračích dechů poloviční ztráty v armádě - vydrží tedy vzdorovat posazeni v obraně déle bez nutnosti oprav a dozbrojování. Pokud jej chcete udržet i nadále, je pak nutno počítat s opravami jednou za tři dny (tedy čeká na trojtah a pak za vše opraví a nazbrojí). Povětšinou ale i tito čistí elitáři v průběhu války dodělají stroje, aby ušetřily tahy a byli flexibilnější.
  • Částečný strojař - tento způsob nazbrojení doporučujeme pro takřka všechny případy použití. Vyjma předchozího příkladu, kde voják je svým určením velmi úzce specializovaný, je toto nejlepší možnost. Stroje vám v tomto případě nesmírně šetří tahy a to i při zachování velmi slušné síly. Však do útoku je elita 1 se stroji dokonce i silnější nežli samostná elita 2 (bez bonusu draků). Nemusíte tedy pracně za mnoho tahů a zásob přelévat veškerou armádu do elity 2, ale vystačíte si i s nějakými hoplity a elitou 1. Počty strojů bývají různé. I u obránců doporučujeme mít počet strojů alespoň 1*rozloha gubernátu. U ostatních záleží jak moc kombinujete útok s obranou - povětšinou počet strojů bývá 2-3*rozloha gubernátu.
  • Plný strojař - velmi zajímavá možnost, ale jen úzce strategicky využitelná. Hodí se spíše pro obranářský typ aliance, kde u samotných vojáků se klade důraz na elitu 2 a strojů se zde nedostává. V takových případech lze sáhnout i po této možnosti a využít tak bořící účinek strojů posílaných s hoplity na plno (opravdu to nepřátelské gubernáty hodně demoluje, stojí za to ty zatracené stroje mít!).
  • Zloděj půlený strojařem - v podstatě další vývojový stupeň čistého strojaře. Lidé se již naučili držet si u vojáků stroje, avšak stále jich pro potřeby bořícího účinku máme nedostatek. Je tedy možné se uchýlit i k tomuto způsobu, jak si v útoku pomoci. Rozhodně je toto vhodnější způsob jak plný strojař, nabízí větší variabilitu.
  • Čistý elitář se stroji - vím, zní to potrhle, avšak i takto podivně lze gubernát nazbrojit. Jde především o to před válkou si připravit větši množství strojů (až 5*rozloha gubernátu), v průběhu zbrojení si stroje jen udržet nezbytným množstvím hoplitů a elity 1 a pár tahů před koncem najednou všechnu tuto obsluhu (nyní už jen hopliti, elita 1 už se přelila) hodit do elity 2 a zaškolit. Pár strojů se vám zničí, o něco přijdete magií, avšak další den již pak máte slušnou výchozí pozici pro to stát se klasickým vojákem kombinovaným se stroji. V podstatě jde jen o to si u čistého elitáře odbourat snažení se stavěním strojů v průběhu války.