Hrajeme Red Dragon


Obecné informace

Zde uvedu jen pár obecných informací, které jsou zkušenějším hráčům již důvěřně známé. Jsou to informace ohledně postupů klikání gubernátu ve válce.

  • Když se zaloguji do gubernátu jako první zkontroluji stav svůj, stav aliance, výsledek přepočtu a udělám si důkladný obrázek o svých vlastních ztrátách. Toto je do vydaní pokynů to jediné co můžete udělat. Strategie války a směr, kterým se ubírat určuje vedení. Krom klasické úlohy, kterou běžně hráváte, si tak můžete vyzkoušet i jiné ze strategických možností (například přechod do zlodějů, apod.), což ale do vydání pokynů tušit ani nemůžete.....tedy ČEKAT!!!
  • Jakmile znáte své pokyny, začnu přemýšlet nad tím co je nutno udělat a jaké kroky k tomu potřebuji podniknout. Budete-li normálně kouzlit, pak musíte vědět za kolik - kolik tahů si můžete dovolit farmit, během toho jak dalece můžete opravovat gubernát, a kolik potřebujete financí a tahů pro to pokyny splnit. Pokud vás čekají jiné úlohy jako například nazbrojení do zlodějů či do armády, pak musíte společně s případnou magií počítat ještě dalšími dodatečnými výdaji!!!
  • Zkontroluji tedy ještě jednou stav svého gubernátu (držíme se přísloví: "třikrát měř, jednou řež") a začnu dělat patřičné kroky pro splnění rozkazů:
    • 1) mám dostatečné množství zásob pro vše co je nutno udělat:

      Pak jen zkontroluji kolik je za potřebí tahů a pokud máte ještě nějakou rezervu (například kouzlení jen na 5 tahů) a plný počet tahů (tedy konkrétně v tomto případě více jak 43 tahů), je škoda nechat tahy propadnout (kromě Skřeta nelze míti více jak 49 tahů). Poté normálně nahodíme válečnou farmu a zbývající tahy, které nekouzlíte jednoduše přifarmíte nějaké zásoby (v našem případě to bude 5 tahů do labyrintu a poté nahození mágů a kouzlení, zkončení kouzlení v 11/43 tak, abyste druhý den měli 1/49 a o žádné tahy jste zbytečně nepřišli).

      2) nemám dostatečné množství zásob pro vše co je nutno udělat:

      Pak mi zbývá jedině vzít mágy a nahodit je do výdělečných profesí, důkladně si spočítat kolik mě to vše bude stát a kolik je tedy třeba vydělat samozřejmě s ohledem na počet tahů a opravy gubernátu. Zde předpokládáme, že máte připravené prostory pro výdělečné profese nebo alespoň máte dostatečné množství financí pro vytvoření prostorů - to je nejdůležitější. Pokud ano, pak můžeme ještě před zrušením mágů odkouzlit nějakou negativní magii, pokud ji na sobě máme, ale stále nezapoměňte, že než se vám zaškolí profese, tak jeden až dva tahy budete o zásoby přicházet - tedy nechat si něco, z čeho uživíte gubernát.

  • Výhoda mágů spočívá v tom, že po většinu války jsou tyto gubernáty magií netknuté a tak není třeba si s opravami tolik lámat hlavu. Mám-li ale poničený gubernát, pak je nutno důkladně zvážit, které kroky si mohu dovolit udělat a které jsou potřebné udělat. Není nutno vždy vše opravit a postavit, jsou speciální budovy, které vás pro vaší úlohu netrápí, není ani nutné si při hodně kritických chvílích držet plnou zastavěnost. Vše se odvíjí od počtu tahů, které máte k dispozici, množství magie a dalších úkonů, celkové ceny a množství oprav. Je nutno hledat kompromis! Mám zbouraný Průsečík obchodních cest? Postavit jako jednu z prvních věcí! Tato speciální budova je pro mágy stěžejní. Ostatní se řeší v závislosti na strategii. Pokud například nejste vojensky hlídaní paktem s obráncem, není životně nutné stavět spadnutou Domobranu, což však ale neplatí pokud se vás aliance chystá uhlídat! Samozřejmě pro mágy jsou velmi podstatné Magické hradby a všechny populační budovy (vyjma Br-Ougha, kde nejkritičtější je Vodotok a ostatní populačky vás příliš netrápí). Stejně tak je třeba zvážit, zda vůbec stavět časové budovy. Povětšinou Věž času se vyplatí postavit vždy, s dražším Palácem času to je již na pováženou. A samozřejmě všechny levnější speciální budovy týkající se ekonomiky by měly stát.
  • Užitečným pomocníkem se pak stává i kalkulačka či obyčejný poznámkový blok či jiný textový editor. A proč to? S kalkulačkou v ruce dokáži lépe odhadnout změny v mém gubernátu (koneckonců celé RD je jen o matematice!). Je to hodně podstatné pokud opravdu nechce hrát čistě od oka a rádi byste předvedli co možná nejkvalitnější výkony. A nemyslete si, že by kalkulačka v ruce měla být znakem slabosti či čistě jen nějaké TOP hry. Budete sami překvapení, jak vám kalkulačka usnadní práci a rozhodně by to nemělo být výhradou čistě jen TOPkových aliancí! Poznámkový blok vám pak pomůže udržet si veškeré pokyny na očích. Překopírujete si sem vše co je nutné udělat, co je třeba odkouzlit a postupně jak plníte pokyny, odmazáváte. Nemůže se vám pak stát, že na něco zapomenete.
  • Při samotném kouzlení pak hlídám několik věcí:
    • Rychlost zaškolení mágů a nekouzlení dřív než mám požadovanou sílu.
    • Překročí-li náročnost pomyslnou hranici, klikneme tah a snížíme si tak i náročnost.
    • Automatizace ve farmě a válce je odlišná. Jakmile máte nahozené mágy tím máte větší magickou sílu a tím i kouzlo je sesíláno silnější = déle vám vydrží a není nutno kouzlit na sebe tak často.
    • Kouzlím-li dračí dechy, automatizací kouzlení vypneme úplně, abychom si pozitivkami nezdražovali už tak drahá kouzla. Pozitivky pak kouzlímě ručně až po dračích dechách.