Hrajeme Red Dragon


Založení gubernátu

Hraní této hry je zcela zdarma a jediné co si lze zaplatit dle vlastního uvážení a chuti jsou různé upgrady, které vám poskytují drobnou výhodu oproti ostatním hráčům. Ze všech upgradů bychom ale rádi jmenovali dva, které doporučujeme si zaplatit za všech okolností. Těmi dvoumy upgrady jsou:

    Přehledový palác (10 kreditů)

    Díky němu se lze zalogovat do ostatních gubetnátů v alianci (pokud mají povolené alianční logování a alianční heslo je imperátorem zapnuté. Také vidíte podrobnější výpis informací o ostatních hráčích a může vám sloužit jako jednoduchý přehled jak jste na tom v porovnání se spoluhráči.

    Analyzátor novinek (25 kreditů/gubernát)

    Je neuvěřitelně užitečný pomocník pro alianční plánovače, jelikož vám sesumarizuje celý přepočet do úhledných tabulek. Bez tohoto upgradu se prakticky vůbec nedají přesně vést války.

 

 

Jak si vybrat rasu

Asi nejčastěji kladená otázka nováčků, kteří se v možství ras nemohou vyznat. Stejně tak pravidelná otázka pro starší hráče, kteří mají i velitelské povinnosti a rozhodují o rasových složeních svých aliancí. A jak tedy dojít k tomu, kterou rasu si mám do nového věku založit?

    1) podle vlastních sympatií:

    Asi nejzákladnější věc, kterou by nikdo neměl ignorovat. Někteří jsou svou povahou vznešení mágové, jiní najdou oblibu v hrubé síle vojáků a některým je bližší zákulisní svět zlodějských akcí. Pokud navíc hledíte i na náročnost odehrávek, pak obecně platí, že absolutně nejjednodušší je ze všech tří složek (zloději, mágové, vojáci) odehrávat především zlodějsky zaměřené rasy. Naopak proti tomu nejnáročnější jsou rasy se zaměřením vojenským. Ovšem ani mágové to nemají jednoduché - zde ale nižší náročnost je vykoupena delším časovým horizontem pro úspěšné odehrátí a splnění rozkazů.

  • zlodějské rasy:
    Hobiti - absolutně nejsilnější zlodějská rasa, která kouzlí během oprav drobnou magii (především Dračí dechy) na nepřátelské magicky nekryté gubernáty. Dá se ale i ve vyjímečných případech využít i jako zdatný vojenský obránce.
  • zlodějsko-vojenské rasy:
    Lidé - druhý nejsilnější zloděj hned po hobitech, jeho využití je všas velmi univerzální a používá se také v armádě a při optimálním nastavení generálů i jako mág.
    Vampýři - použitelný ve vojácích jako útočník nebo jako zloděj. Odehrávat však Vampýry není nejjednodušší a musíte si na tuto rasu zvyknout.
    Gnómové - spíše voják nežli zloděj, ovšem i pro tyto účely lze tuto rasu účinně využít.
  • vojenské rasy:
    Skřeti - nejvíce specializovaná vojesnká rasa určená výhradně pro útok, která se dobře kliká.
    Obři - více utočná nežli obranná rasa. V kombinaci se stroji jsou silnou útočnou stránkou každé aliance. Když už není jiného zbytí i v obraně poslouží schopně.
    Trpaslíci - jsou velmi schopní farmáři využitelní jak do obrany, tak do útoku. I přes výrazné záporné bonusy na zloděje jsou asi nejuniverzálnějším vojákem.
    Enti - jsou svým určením především jako obránci, kteří ale mají horší farmu nežli ostatní rasy a tak klikat je je dosti náročné.
  • vojensko-magické rasy:
    Elfové - po džinech druhý nejschopnější mág, jeho využití je však velmi platné i v armádě a to především jako obránce. Odehrát však kvalitně elfa je úkol pro zkušenější hráče.
    Br-Oughové - ač se to nezdá, tato rasa je taktéž velmi silným mágem a velmi dobrým vojákem, ale už ne tak silným zlodějem. Výborný farmář, ovšem je nutné si zvyknout na jiný styl nastavení gubernátu.
    Nekromanti - zde je nutné se na začátku rozhodnout, zda s nekromantem kouzlit či válčit a podle toho je nutné nastavit generály. V univerzálním využití je v praxi tato rasa takřka k nepoužití, ovšem v určité specializaci je velmi vítaný.
  • magické rasy:
    Džini - jednoznačně nejlepší mág ve světě RD. Jeho použití lze najít vyjímečně i v obraně.
  •  

    2) podle centrální strategie:

    Zde volba rasy je do značné míry omezena centralíi strategií, tím jaké složení aliance si její vedení zvolí. Pak si jen vybíráte z možných dostupných a povolených ras. Každá aliance hraje poněkud odlišný styl a proto je každá aliance svým složením unikátní. Ovšem stále platí pravidlo, že v 16-ti členné alianci by měly být minimálne 3 schopní mágové a minimálně 3 schopní zloději. Počet obránců a útočníků závisí na tom jak dalece si zakládáte na magii, na zlodějích, zda jste založením útočná aliance či aliance obranná. Potom se totiž berou v potaz možné způsoby propaktování a právě s ohledem na toto propaktování a styl strategie se volí přesný počet jednotlivých ras.